17.10.2013

„Przegonić raka!”, czyli charytatywnie na 5-tkę

„Przegonić raka!” Pod takim hasłem w najbliższą niedzielę - czyli 20 października - o godz. 12.00 na warszawskiej Agrykoli wystartuje bieg charytatywny na 5 km. Bieg odbywa się w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Rak. To się leczy!”. 

Chętnie bierzemy udział w biegach charytatywnych, ale tym razem na Agrykoli nas nie będzie. Zamiast więc relacji pobiegowej, mamy specjalnie dla Was dwie rozmowy „przedbiegowe” :), które przeprowadziliśmy z Alicją Zakrzewską, rzeczniczką prasową kampanii „Rak. To się leczy!” oraz z Martą Pokutycką-Mądralą, rzeczniczką prasową ING Życie, współorganizatora biegu.

Oczywiście zachęcamy wszystkich do udziału w biegu. Zarejestrować się jeszcze można będzie w dniu imprezy, w godz. 8:00-11:00 w Biurze Zawodów (Stadion Agrykola, stoisko „ZAPISY”).



Rak.To się leczy!



Rozmowa z Alicją Zakrzewską, rzeczniczką prasową kampanii „Rak. To się leczy!”

Kampania „Rak. To się leczy” to ogólnopolska kampania społeczna, której celem jest zachęcenie Polaków do badań oraz obalenie stereotypu, że nowotwór to wyrok. W jaki sposób edukujecie więc Polaków?

Tworząc kampanię postanowiliśmy nie straszyć, a przede wszystkim humorem ośmieszyć nasz lęk przed rakiem, który jest paraliżujący i wcale nie mobilizuje do działania. Dzięki wielu naszym wspaniałym ambasadorom, językiem komedii i bajek, apelowaliśmy: Badaj się i pamiętaj – rak. To się leczy! 
Dzięki niestandardowej kampanii telewizyjnej, akcjom edukacyjnym w galeriach handlowych siedmiu miast, wydawnictwu "Warto wiedzieć, by wygrać" dystrybuowanemu bezpłatnie podczas wszystkich akcji, wraz z naszymi partnerami zwracamy uwagę na to, że musimy więcej wiedzieć o tej zmorze naszej cywilizacji, aby umieć się przed nią obronić i umieć ją w porę rozpoznać. 
Dlatego też, w ramach kampanii, wraz z naszym partnerem – ING Życie, zorganizowaliśmy 5 lipca działania ambientowe na ulicach Warszawy, w których zachęcaliśmy kobiety do regularnych badań piersi. Jednocześnie oddaliśmy w ręce kobiet bezpłatną aplikację na smartfony – PiersiBadacze, w której znani mężczyźni pokazują paniom, jak wykonywać samobadanie piersi. Ale – co zawsze podkreślamy – nie możemy być dla siebie samych lekarzami. Musimy zdrowo żyć, obserwować swój organizm, ale jednocześnie – absolutnie nie unikać badań ani wizyt u specjalistów, jeśli tylko zauważymy jakieś niepokojące objawy.


Jak narodził się pomysł, żeby zaangażować się w imprezę biegową? Czy to pierwsza tego typu inicjatywa? 

Z pomysłem imprezy przyszła do nas Fundacja Kobiety na Medal – trafiła w idealny moment, bo zastanawialiśmy się, w jaki sposób zakończyć tegoroczną edycję kampanii "Rak. To się leczy!" i jak zwrócić uwagę na profilaktykę, jaką jest aktywność ruchowa. Dlatego stawiamy nie na wyniki, a w ogóle chęć pokonania dystansu 5 km. Dlatego też dajemy biegaczom i kibicom okazję do zadbania o swoje zdrowie – w mammobusie, kardiobusie, podczas konsultacji z lekarzami. Nawet sposób rozdania nagród nie jest uzależniony od osiągniętego wyniku, a czasami wręcz motywuje do pracy nad sobą:)


„Przegoń raka dobrą zabawą”. To jedno z haseł, które towarzyszy sobotniej imprezie. Co takiego więc będzie się działo w sobotę na Agrykoli?

Między godz. 10:00 a 15:00 dla wszystkich dostępne będzie nasze "miasteczko zdrowia", strefa dla dzieci, stoiska naszych partnerów. Na scenie kilkukrotnie zaśpiewają dla nas świetne wokalistki z zespołu The Chance, trio stworzonego w programie X-Factor. Będzie okazja do przypomnienia sobie pełnych humoru spotów z kampanii, filmów, reportaży, a przede wszystkim – kibicowania biegaczom, bo wiemy, że wielu z nich po raz pierwszy pokona dystans 5 km!


Czy planują Państwo ciąg dalszy imprez charytatywnych z bieganiem w tle?

Mamy nadzieję, że bieg "Przegonić raka" zapoczątkuje taką tradycję :) i że w kolejnej odsłonie będzie nas jeszcze więcej. Bardzo cieszy nas fakt, że do biegu zgłosiły się reprezentacje firm naszych partnerów – największa z ING Życie, czy nieco mniejsza – ale zaprawiona w biegach charytatywnych – drużyna Bayer Life Team. Biegnie z nami kilku ambasadorów kampanii – jak Tomek Kammel, Rafał Brzozowski, Tomek Puzon (PiersiBadacz) czy mistrz snookera Marcin Nitschke. Doceniamy ten ich gest, bo wiemy, jak ciężko wygospodarować niedzielę osobom, które pracują również w weekendy. Wspólnie zrobimy rakowi wspak!

Dziękujemy za rozmowę.







Rozmowa z panią Martą Pokutycką-Mądralą, rzecznikiem prasowym ING Życie, współorganizatorem biegu „Przegonić raka”.

W jaki sposób narodził się pomysł zorganizowania biegu charytatywnego „Przegonić raka”, a tym samym wsparcia kampanii „Rak. To się leczy”?
Zaangażowanie ING Życie w bieg jest kontynuacją działań w temacie promowania profilaktyki nowotworowej. W październiku 2012 roku wprowadziliśmy na rynek ubezpieczenie na wypadek nowotworu „Ona i On”. Prace nad tym produktem i wynikające z nich wnioski sprawiły, że problem raka w Polsce zyskał dla nas dodatkowy wymiar. Dlatego też zaangażowaliśmy się w działania organizowane przez kampanię „Rak. To się leczy!” niemal od samego początku i wspólnie podejmujemy kroki, by pokazać, jak ważna jest profilaktyka. Sport jest jednym ze sposobów, które minimalizują ryzyko zachorowania na nowotwór, stąd też pomysł, by dołączyć do organizacji biegu „Przegonić raka”. Chcemy komunikować się w pozytywny sposób z odbiorcami i angażować ich aktywnie w akcje, by mogli postawić swoje pierwsze kroki w kierunku profilaktyki. 

Czy to pierwsza impreza biegowa, w którą ING Życie się zaangażowało? Czy zamierzają Państwo na stałe zagościć na mapie charytatywnych imprez biegowych? Czy planują również Państwo organizować je również w innych miastach, nie tylko w Warszawie?
Bieg „Przegonić raka” to pierwsza inicjatywa sportowa, w którą zaangażowało się ING Życie. Nasza firma bierze jednak udział w wielu akcjach, które zachęcają ludzi do wspólnego poprawiania świadomości o chorobie nowotworowej. Warto zauważyć, że wcześniej ING Życie podejmowało inne, niestandardowe działania promujące profilaktykę nowotworową, czego świetnym przykładem jest taneczny flashmob na Dworcu Centralnym w Warszawie, czy też stworzenie aplikacji PiersiBadacze, w której znani mężczyźni: artyści i sportowcy uczą kobiety samobadania piersi. Poza tym, zapraszaliśmy także swoich klientów na badania profilaktyczne, a także byliśmy sponsorem badań mammograficznych dla kobiet w różnych miejscach w Polsce. Z kolei, w ubiegłym roku, 300 naszych pracowników wzięło udział w organizowanym przez nas 2,5-kilometrowym Biegu Viktorii, tym samym popierając profilaktykę nowotworową. 

Do kogo trafi kwota zebrana z opłaty za pakiety startowe?
Kwota zebrana podczas biegu zostanie przekazana dla Polskiej Koalicji Organizacji Pacjentów Onkologicznych. PKOP to ponad 80 tysięcy pacjentów zrzeszonych w 18 stowarzyszeniach. Głównym założeniem PKOP jest wszechstronne wspieranie i współpraca z organizacjami pacjentów onkologicznych. 

Nie pakiety startowe ważne są w przypadku biegu charytatywnego, ale może zdradzimy, co znajdą w nich uczestnicy sobotniego biegu?
Każdy zestaw startowy będzie składał się z: wyjątkowej koszulki biegu, numeru startowego, plecaka, czasopism: Runner’s World, Men`s Health i Women`s Health, regeneracyjnego posiłku oraz dostępu do zdjęć z biegu oraz certyfikatu za udział w wydarzeniu.

Dziękujemy za rozmowę.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz